27 februari 2012

Profiel


















Welke foto's passen bij je uitstraling? Die vraag stellen veel ondernemers zich niet, maar daar wil ik verandering in brengen. Samen met Simone van der Veen van Fflow communicatie ga ik een training opzetten, waarin deelnemers leren een goed LinkedIn-profiel te schrijven. En waarbij maak ik dan een passende foto.

Ben je serieus of vrolijk, uitbundig of ingetogen, zakelijk of juist wat toegankelijker? Allemaal punten die in een foto naar voren kunnen komen. Niet alleen in het portretje op LinkedIn, maar ook in andere foto's die je als ondernemer gebruikt. Bijvoorbeeld op je website of in een folder.

Laatst zag ik nog op een website van een grote instelling allerlei foto's van activiteiten, waarbij veel mensen met hun rug naar de toeschouwer waren afgebeeld. Niet erg toegankelijk, onvriendelijk en onduidelijk. Dat kan beter, dat kan ik beter.

Zo wilde Simone graag wat foto's van haarzelf als trainer. Dit is er een van, tijdens een cursus in de Kamer van Koophandel. Naar mijn idee zie je hierop goed wat voor trainer ze is: vriendelijk, open, maar ook zakelijk. Een pittige tante. Samen gaat het ons lukken ook anderen te helpen een eigen profiel op te stellen en de juiste beelden daarbij te kiezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten