24 februari 2012

At night


















Supermassiveblackhole.com is een online fotografie tijdschrift. Afgelopen maand zag ik toevallig een oproep voorbij komen voor issue 10, met als thema 'at night'. Daar had ik wel wat voor, dus heb ik net ingezonden.

Het gaat om wegwerkzaamheden op Hemriksein, ten zuiden van Leeuwarden. Nachtwerk, maar niet dat waar vaak aan wordt gedacht bij dat thema. Dat merkte ik in elk geval een paar jaar geleden, toen ik de foto's maakte. Ook toen had ik een opdracht met als onderwerp 'nachtleven', maar dan voor de Fotoacademie Amsterdam waar ik toen nog student was.

De mannen van dit bedrijf werken in een team en zijn actief in het noorden en oosten van het land. Ik ben ze later nog eens tegengekomen, toen ze letterlijk om de hoek een asfaltweg aan het 'bedrukken' waren met klinkerprofiel. Automobilisten ervaren de ribbels van de klinkers, en dat maakt dat ze minder hard rijden. Van die dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten