3 februari 2012

Spoor













Zo af en toe maak ik foto's van mijn cappuccino. De ene keer omdat er een mooi figuurtje in het melkschuim is getrokken, de andere keer omdat er een intrigerend patroon van het schuim in het kopje achterblijft. Voor zover ik kan nagaan is dit de eerste keer dat ik een foto van een kopje koffie maakte.

Dat was bij een wedstrijdje met andere leden van de Fotowerkplaats van Parnas in 2005. We hadden een rolletje van 24 opnames, en 12 thema's die we moesten illustreren. Ik kocht een lippenstift en dronk met pas geverfde lippen uit dit kopje. Dat liet een mooi spoor na, vond ik.

Jammer genoeg zagen anderen dat niet terug in het beeld. (Nu zie je het wat beter, vanwege mijn bewerking.) Ik won dit thema niet. Niet met deze foto in elk geval. Een oaar jaar later, bij het tienjarig bestaan van de Fotowerkplaats, deden we de wedstrijd nog een keer over. Met andere onderwerpen. Ik zat toen inmiddels op de Fotoacademie en won - als ik het me goed herinner - in elk geval in vijf categorieën. Dan maakt zo'n opleiding toch verschil! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten