20 maart 2011

Loper 2



















Dat was weer eens iets anders, zelf op de foto gezet worden. Het bureau - met dimitri - dat de publiciteitscampagne 'Loop Leeuwarden' vormgeeft, had een geïmproviseerde studio ingericht in de bestuurskamer van atletiekvereniging Lionitas. Ons groepje collega's dat daar op woensdagmiddag altijd traint met Cor de Vries was gevraagd of we ook op de foto wilden. Niet iedereen was te spreken over de foto's, waarop sommige hardlopers bijna afgepeigerd in beeld zijn. Maar een aantal van ons wilde het wel proberen.

Wij hoefden ons niet bovenmatig in te spannen, maar het moest er wel uitzien alsof we net gerend hadden. Dus liepen we een paar rondjes in, tot de fotografen ons riepen. Ik was als tweede aan de beurt. We kregen nauwelijks tijd om te poseren, wat wel een natuurlijk effect gaf. Maar in de eerste sessie stond ik zo gek met mijn armen langs mijn lichaam dat die foto's wat mij betreft niet mee konden.

'Gitte is zelf fotograaf', zei trainer Cor. 'Kom dan nog maar een keer', zeiden de mannen. Weer kreeg ik geen gelegenheid een pose aan te nemen, maar zo erg is dat niet. Gek genoeg kan ik me niet heugen dat ik zo heb gestaan als ik nu vastgelegd ben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten