2 juni 2013

Bomen en bos



















De expositie 'Mon dieu, Mondriaan!' werd gistermiddag geopend. Ruim honderd gasten kwamen een kijken nemen naar de inzendingen van Ton Aartsen, Marian Smit en Maurice Christo van Meijel (foto), Maya Vermeulen, Angelique Don, Douwe Idema, Els Schuch, Margriet Reinalda, Wilma Drooger, Jolanda Potjewijd, Anne Wine, Wim Peters, Monique Buising, Marloes Bosma en ondergetekende.

De afgelopen weken hield ik mijn vrienden op Facebook op de hoogte van mijn vorderingen aan mijn fotodoek van 2 bij 2 meter, waarop ik borduurde. Over een groot deel van het doek ben ik tevreden, een klein onderdeel viel bij nader inzien uit de toon. Dat ga ik nog aanpassen.

Uitgangspunt van de expositie is het schilderij tableau nr 2/compositie nr 7 van Piet Mondriaan, dat dit jaar zijn eeuwfeest viert. Het was een van Mondriaans eerste abstracte werken, een schakel tussen zijn figuratieve schilderijen en de nog veel abstractere werken waar hij later zo beroemd mee werd.

Meer foto's van de opening van 'Mon dieu, Mondriaan!' zijn te zien op Facebook, in een van mijn albums. Deze zit er ook tussen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten