6 juni 2013

Op het strand van Ameland



















Mijn Facebookvrienden kennen deze foto al. Afgelopen maandag was ik op Ameland, om het museum Sorgdrager te bezoeken, waar ik tijdens Kunstmaand Ameland mijn foto's exposeer. Na de rondleiding en het overleg met directeur Joop de Jong had ik tijd om met Duncan op het strand te wandelen. Voor hem de eerste keer.

Voor Kunstmaand Ameland ga ik mijn serie 'historic dating sites' uitbreiden. Ik heb al een echtpaar uit Harlingen en een paar uit Appelscha die vertellen over de Voorstraat en de Boerestreek, waar vroeger jonge mannen en vrouwen flaneerden. Mooie herinneringen en verhalen, die ik graag over meer plaatsen in Friesland wil verzamelen.

Vandaag kreeg ik een tip voor een kenner op Ameland. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik in november ook een echtpaar kan presenteren, dat elkaar tijdens het wandelen in De Klonjes (Koloniën) bij Nes hebben leren kennen. Een lijstje met locaties heb ik al, maar het vinden van de stellen is het punt. Tips op dit gebied blijven welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten