31 juli 2012

Collected couples














Zo, ik moet vaart zetten achter de expositie in INART, Lemmer voor Noorderlicht 2012. Afgelopen weekeinde al foto's uit zitten zoeken voor het associatiespel, vanavond de knoop doorgehakt en een serie 'stellen' geprint. Deze foto zou voorop een klein boekje kunnen... als dat er ooit van zou komen.

Daar heb ik overigens nog een andere kandidaat voor gehad, die ik net weer tegenkwam. Ook mooi, maar erg wazig. Veel van de foto's die ik maakte in deze serie zijn dat ook, omdat ik ze in de loop en vanuit de heup heb genomen. Is dat wel fotografie?, vroeg een collega mij begin dit jaar.

Ik heb daarover nagedacht en ik moet erkennen dat het fotografisch mooier is als je meer zelf compositie bepaalt. Maar ik waardeer de terloopsheid net iets meer. De keuze uit mijn collectie die ik zojuist heb gemaakt ligt wat in het midden: de meeste foto's zijn niet al te onscherp of bewogen. Maar er zit nog wel dat element van verrassing in dat ik zelf heb als ik de beelden net heb gemaakt en terugzie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten