8 maart 2016

Appeltaart
























Eens in de twee maanden mag ik een 'binnenkijkreportage' maken voor de bijlage Wonen en Co van de Leeuwarder Courant. Soms kan ik daar makkelijk kandidaten voor vinden, andere keren moet ik wat meer moeite doen. Al jaren stond een huis bij de Tijnje op het lijstje van mogelijkheden, al kende ik de bewoners niet.

Het huis is een ontwerp van MA2 architecten in Mantgum, een strak vormgegeven rechthoek, waarbij het huis lijkt verlengd met een door brede balken beschermd terras en carport. Op basis van het adres kon ik de bewoners vinden en hen benaderen. Nadat er enige schroom was overwonnen, mocht ik langskomen voor een interview en fotosessie.

Ik trof het met het weer van die dag. Een al wat laagstaande zon, wat mooi licht opleverde. En enthousiaste mensen die me hun hele huis lieten zien en fotograferen. Het resulteerde in een mooi verslag, dat afgelopen zaterdag te lezen viel in de Leeuwarder Courant. Hierbij mijn favoriete foto: Anna met drie van haar vier kinderen en hun net gebakken appeltaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten