27 augustus 2014

Jouw verhaal 2




















Noorderlicht 2014 dient zich aan. Weer in Friesland dit keer. De vorige keer dat deze internationale fotomanifestatie in onze provincie te zien was, deed ik als satelliet mee bij INART in Lemmer met mijn project 'Jouw verhaal'. Uit 166 kaartjes mochten bezoekers een serie van zes samenstellen, en ik vroeg ze vriendelijk hun verhaal bij hun keuze met me te delen.

Tientallen mails en mooie series kreeg ik. De verzameling staat nog steeds in mijn archief, te wachten op goede verwerking. De kaarten hangen in mijn cel in de Blokhuispoort, waar nog geregeld mensen gefascineerd raken door de landschappen, voorwerpen, dieren en mensen op de foto's.

Afgelopen zomer in Schotland maakte ik dit beeld, dat volgens mij een mooie aanvulling is op de 166 plaatjes. Die al een selectie waren uit een veel grotere groep foto's, maar toch. Als ik in de gelegenheid kom, ga ik beslist iets doen met dit project. Want 'Jouw verhaal' verdient meer dan een plek op de plank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten