25 maart 2013

Inspiratieboom








O, wat pakt deze foto klein uit op dit blog. Even klikken voor een grotere versie, hoor. Dat is de moeite waard.

Ik ben vandaag op zoek naar inspiratie. 't Zit niet mee, internet werkt tegen, is traag of staat compleet stil. Gelukkig zit er nog wel eens een mapje in mijn archief dat bij nader inzien werk bevat dat past bij nieuwe plannen.

In juni doe ik mee aan een expositie in de Blokhuispoort met als inspiratiebron tableau 2, versie 7 van Mondriaan. Een idee van Marloes Bosma en Monique Buising, die net als ik een atelier in de Blokhuispoort hebben.

Het schilderij viert dit jaar zijn honderdste verjaardag en verbeeldt een boom. Als je het niet weet, zie je het er niet in. Maar dat is wel vaker het geval met abstract werk. Dat wil niet zeggen dat wij in diezelfde stijl moeten werken. Inspiratie kan immers alle kanten op gaan.

In mijn serie landschappen met bomen kwam ik deze foto tegen, in kleur. In zwartwit vind ik hem eigenlijk beter. Er komt op een of andere manier meer verhaal bij. Ik denk echter dat ik voor een andere foto ga, maar als ik daarover een beslissing heb genomen, dan meld ik me hier wel weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten