13 maart 2013

Van de dijk















Het is nog winter, er was zelfs sneeuw gevallen afgelopen weekeinde. Omdat we met ons project 'Wonen aan de Oudebildtdijk' een heel jaar willen bestrijken, leek het me verstandig om alvast wat koude plaatjes te schieten. In Oude Bildtzijl trof ik dit viertal.

Ze vouwden zich lenig op hun rip sticks en probeerden zo hard mogelijk van het hoogste punt omlaag te suizen. Soms zaten we elkaar daarbij dwars, sneden elkaar de pas af en duwden elkaar om. Grote hilariteit.

Ik maakte een paar foto's en liep door met de hond. Toen ik een rondje had gewandeld waren ze nog bezig en fotografeerde ik hen opnieuw. Dat vonden de vier wel interessant. Dus toen ik aanstalten maakte om te vertrekken, verruilden ze de ene helling voor de andere zodat ze nog even door mijn beeld raceten.

Hier ging het harder. Reden om mijn camera nog een keer te pakken en een praatje te maken. 'We gaan hier een filmpje over maken voor school', vertelden ze. Een naam voor de nieuwe sport hadden ze ook al bedacht: zitsticken. 'Als wij onze website in de lucht hebben, kunnen jullie daar je filmpje opzetten', beloofde ik.

Hierbij alvast dit voorproefje. Met dank aan Remco, Milan, Jan en Rodmer voor dit leuke voorbeeld van wonen aan de dijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten