5 juni 2011

Opzet














De personen in mijn boek over de achterban van SC Cambuur hebben soms een verband met elkaar: vader en dochter, kind en organisatoren Kidsclub-activiteiten. Ik wilde er daarom voor zorgen dat ze in de goede volgorde in het boek komen te liggen, en dat de foto's hun verhaal ondersteunen. Een hele puzzel, waarvoor ik twee werkbladen in de Blokhuispoort nodig had. En dan bleven er nog twee akelig dikke stapels over van proefprintjes die ik niet gebruikte.

Op een gegeven moment had ik een acceptabele volgorde, bleek dat ik niet pagina's had geteld, maar spreads. Dus twee keer zoveel foto's als ik kwijt kon. Dat betekende rigoureus ingrijpen. En minder letterlijk de interviewtjes illustreren, maar soms ook kiezen op compositie of kleur.

Prints van de pagina's gingen mee naar Groningen, voor de laatste sessie van onze Noorderlicht Masterclass. Heel spannend om het geheel voor te leggen aan mijn kritische collega's en (gast)docenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten