12 oktober 2015

Leven aan boord














(foto Kris Vervaeke)

Op Facebook circuleert momenteel de oproep om werken van kunstenaars te plaatsen, om tegenwicht te bieden aan de 'lieve' filmpjes met dieren of (andere) flauwekul. Margaret Lansink koos voor mij de fotograaf Kris Vervaeke.

Op zijn website staan series, waaronder Life on sea, die volgens mij Life at sea of Life on board zou moeten heten. Deze foto pikte ik daaruit, en aan de titel ontleen ik dat de serie eigenlijk Life on board heet. Wat grammaticaal correct Engels is in elk geval. Het is een heel lange serie, en ik werd een beetje zeeziek bij het kijken ernaar. Niet vanwege het onderwerp, maar door het scrollen naar rechts.

Toch was het zeer de moeite waard, omdat Vervaeke een goed beeld geeft van het leven aan boord van een groot containerschip. De bemanningsleden zijn lange tijd van huis en houden contact met hun familieleden via de computer, zo laat hij zien. Het leven is beperkt, qua ruimte, maar biedt ook afwisseling. Getuige die beeld van vrolijke momenten in het zwembad.

Ik heb de oproep ondertussen ook geplaatst en als volgers dit bericht leuk vinden, krijgen ze van mij weer een andere kunstenaar om te bestuderen en promoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten