14 februari 2016

Verlaat PuurNoord












Het was me helemaal ontschoten deze aflevering met jullie te delen. Ik zou eerst begin februari in PuurNoord iets vertellen over fotografie, maar vanwege afwezigheid van een van de andere maandgasten schoof ik een weekje naar voren. Dat had als voordeel dat we het konden hebben over de verkiezingen voor de Zilveren Camera, waar vier noordelijk fotografen kans maakten op de hoofdprijs.

In deze aflevering kreeg ik gezelschap van Jo Willems en Liesbeth Annokkee. Willems bewerkte de verhalenbundel Mensen die ik gekend heb van Jan Fabricius tot theatertekst. In de voorstelling door Roodpaleis spelen Ben Smit en Alina Kiers afwisselend de schrijver Fabricius, zijn geweten en zijn personages.

Docente Liesbeth Annokkee geeft mondelinge communicatie aan studenten rechten aan de Hanzehogeschool en verzorgt workshops proza schrijven. Ze schreef Het theater van Job en maakte daar ook illustraties bij, die te zien zijn op de expositie (en veiling) Dubbeltalent - De Rijke Buit in de bibliotheek van het Groninger Forum.

Zelf besteedde ik aandacht aan het werk van Kees van de Veen, Catrinus van der Veen, Corné Sparidaens en Lambert de Jong. Catrinus behaalde een eerste prijs in de categorie binnenland nieuws serie, en Kees scoorde een derde plaats in dezelfde categorie en een eerste plek met een losse foto in binnenland nieuws enkel. Lambert de Jong eindigde met zijn serie Myn omke op de tweede plek in de categorie binnenland documentair. Met zijn serie portretten van dammers op het WK dammen eindigde Corné op een tweede plaats in sport.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten