29 september 2015

Terug van Photoville




















Het zit er al weer op, mijn reis naar New York en fotofestival Photoville. Door de regenachtige weersomstandigheden werd de opening van donderdag 10 naar vrijdag 11 september verplaatst. Met als gevolg dat we vanaf het 'dorp' tijdens de feestelijkheden een prachtig zicht hadden op Manhattan waar de aanslag op de Twin Towers werd herdacht.

De expositie duurde twee weekeinden, en in totaal kwamen er meer dan 76.000 bezoekers op af. Velen daarvan wandelden door onze container, zagen Face The Dutch en maakten zo kennis met ons werk. Ik heb met allerlei mensen gesproken, mijn bijzondere visitekaartjes uitgedeeld en contacten gelegd.

In allerlei internationale media was aandacht voor Photoville, zoals The Sydney Morning Herald, 99YS.com, Fotoexpositie.nl, The Guardian en Time Out. Thuisblijver Jenny Boot was tijdens het festival in Friesland te horen op Omrop Fryslân. Maar wat het oplevert… Dat zien we later. Vandaag in elk geval een artikel in de Leeuwarder Courant.

Ook op Podium TV besteden we er aandacht aan. In de uitzending (30 sept) van puurnoord onder leiding van Annette Timmer praat ik over mijn belevenissen daar. Daarna ga ik verzamelen wat er zoal nog meer over ons verschenen is en me voorbereiden op het International Photo Festival Leiden, waar Face The Dutch onderdeel van uit maakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten