27 april 2014

Plaatje




















Vorig weekende bezocht ik het Fries Food Festival in Stadsschouwburg de Harmonie in Leeuwarden. Ik was er vooral om adressen te verzamelen van interessante Friese bedrijven die zich op enige manier bezig houden met voedsel produceren. Nou, dat waren er een heleboel.

Bij Bioweb maakten ze reclame voor producten van allerlei verzamelde bioboeren. Je kon er van acht stekjes raden welke groeten het betrof. Er was een heel assortiment te koop, van kurkuma tot aardappel. Van rode biet was soep gekookt, die je kon proeven. Vond je 'm lekker, dan kon je een soeppakket aanschaffen met alle ingrediënten: rode biet, appel, laurier en ui.

Het leek me makkelijker de rode bieten gekookt aan te schaffen, voor het geval ik een keer een snel soepje wilde maken. Dit weekende was dat het geval.

Ik sneed de (gekookte en geschilde) bieten in blokjes. fruitte een sjalotje en smoorde die even met de biet en een scheutje citroensap. Daarna voegde ik groentebouillon en in stukjes gesneden appel toe en liet dat koken tot de biet goed gaar was. Even de staafmixer erin en voilà. Voor de liefhebber voegde ik een scheutje room of (in dit geval) een stukje zachte geitenkaas toe.

Is het geen plaatje? Eet smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten