16 juli 2013

Sinaspriljongetjes














Twee blonde jongetjes renden om Villa Flie toen collega Anniek Boswijk en ik vorige week op Vlieland waren voor een reportage over tenthuisjes op camping Stortemelk. Wieger (6) en Hugo (4) hadden het er reuze naar hun zin. Tegenover hun huisje hadden ze een kuil ontdekt, waar ze zelf 'huisje' speelden.

Eigenaren Jesse Niemeijer en Sanne Grijpma lieten een paar jaar geleden op de plek van een ouder tenthuisje een nieuwe bouwen. Ze draaiden het wat, zodat ze vanaf het duin kunnen genieten van het uitzicht over de camping. En daar profiteren Hugo en Wieger van. Even gluren door de plastic vensters naar de rest van de wereld. Waar is het avontuur?

Zo in de zon, met die blonde kopjes en gladde ruggen doen ze me denken aan het Sinaspril-jongetje van vroeger. Ze hebben geen stoppeltjes, zoals mijn broer op die leeftijd had. Die leek er nog meer op. Maar mensen van mijn leeftijd kennen dat jongetje vast ook nog, met zijn hoofd gebogen op z'n armen. Gelukkig zijn deze twee een stuk fleuriger.

Meer over hen en de tenthuisjes staat zaterdag te lezen in de zomerbijlage van de Leeuwarder Courant. Daarin ook andere foto's van mijn hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten