8 juli 2013

Op de Richel




















Als je heel ver inzoomt op het huisje in de verte, zie je op de balustrade een zwart silhouet. Het is Laura Zwaneveld, die deze week weer de wacht mag houden op De Richel. Zij maakt op mijn beurt een foto van mij terwijl ik op de boot richting Harlingen uit zicht verdwijn.

Laura was vaker op De Richel en ik ben jaloers op haar. Wat een topplek. Deze dagen helemaal natuurlijk. Al kun je je afvragen of het zelfgekozen isolement wel zo groot is als er allerlei schepen van de bruine vloot droogvallen op deze zandplaat.

In haar blog vertelt Laura over haar wederwaardigheden. En vlak voor vertrek viel bij haar het magazine Noorderland nog op de mat, met daarin een hele reportage over haar en met haar eigen foto's. Had ik al gezegd dat ze collega is? We kennen elkaar van de Noorderlicht masterclass.

Overigens was ik op Vlieland voor de Leeuwarder Courant, maar daarover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten