18 maart 2013

Landschiep










Soms ben ik door al mijn mapjes met foto's aan het bladeren, als ik iets zoek of iets opruim. Nu kwam ik deze foto tegen. Gemaakt in Parijs, bij de ingang naar een metrostation. Een van mijn oefeningen in het onscherp fotograferen.

Ik haalde deze 'naar boven' omdat ik aan het nadenken ben over een nieuw project waarbij ik een portret met een landschap wil combineren. In dat landschap is lang geleden iets gebeurd (verleden tijd van landschap = landschiep) en daarover vertellen de geportretteerden. Zal ik dat landschap dan fotograferen zoals het nu is, of met onscherpte een suggestie wekken over hoe het vroeger was? Dat was de vraag die me bezighield.

Met mijn serie 'Hoogste tijd om thuis te komen' had ik al eens succes met pinholefotografie. Misschien dat ik die vorm bij dit onderwerp ook wel vind passen. Hierover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten