20 november 2012

Vol weekeinde



















Paris Photo zit er weer op. Tijd voor een terugblik, voor stukjes over opvallende fotografen, mijn voorkeuren en andere zaken. Alles op z'n tijd, natuurlijk. In overzichtelijke stukjes met foto. Elke dag een, te beginnen bij deze. Een scène van fotobeurs Paris Photo.

In het gangpad tussen beide vleugels van het Grand Palais stond ik met Dolph Kessler te praten. Terwijl we daar zo stonden hadden we uitzicht op de stand van deze galerie, waar belangstellenden de foto met gekrulde grijze lijnen bekeken.

Eerst stond er een vrouw met een bos grijs krullend haar. Dolph en ik keken elkaar aan en dachten tegelijkertijd hetzelfde. FOTO! 'Als ik nu nog aan 'Art fairs' werkte, zou ik op dit moment afdrukken', was zijn commentaar. De grijze krullen liepen vrijwel naadloos over in de foto (of is het meer een schilderij).

Hoewel de vrouw ondertussen doorliep, pakte ik toch mijn camera. En nog geen minuut later stond deze man op de plek waar eerst de bewuste dame had gestaan. Ook met grijs krullend haar. Het werk had beslist een bepaalde aantrekkingskracht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten