3 februari 2020

Scheurkalender



















De Groninger Scheurkalender en de Drentse Scheurkalender bestonden al een paar jaar. Een Friese editie bleef echter een jaar uit. Vorig jaar lukt het wel voldoende inzendingen te krijgen voor de eerste Fryske Scheurkalender. Dat leek me wel wat. Ook omdat de initiatiefnemers kennissen zijn van Baukje Venema, en dat is mijn maatje van Mooie Plaatsys. Dus...

Ik begon te zoeken in mijn fotobestanden en kwam er al snel achter dat ik heel wat zou kunnen opsturen. Sterker nog, ik had in mijn eentje die hele kalender wel kunnen vullen! Maar goed, je moet een ander ook de kans geven :-)

Uiteindelijk stuurde ik zo'n dertig beelden in, met een variatie aan onderwerpen. Ik was heel benieuwd hoeveel ervan de kalender zouden halen. Op de dag van de presentatie kon ik jammer genoeg niet aanwezig zijn, maar toen ik de eerste Fryske Scheurkalender zag, maakte mijn hart een sprongetje. Een van mijn foto's was gekozen voor het omslag. Een heel vrolijke van grote witte onderbroeken, aan felrode knijpers, wapperend in de wind.

Verderop in de kalender doken meer bekende beelden op. En guess what, ook mijn maatje Baukje is van de partij. Zij was Miss 3 januari.

Overigens kun je al weer insturen voor de kalenders van 2021.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten