2 juli 2012

Roze zee










Het was even stil op dit blog, mede vanwege een paar weken vakantie in Schotland. Die reis leverde de nodige foto's op, waarvan dit er een is.

Langs het pad naar ons vakantiehuisje viel af en toe de zon op een veld met bloemen, achter een heg, onder de beuken. Wat ik toen niet wist, maar inmiddels wel is dat het gaat om montia (of claytonia) sibirica, in het Engels pink purslane.

Ik nam me voor een foto te maken, maar vergat dat steeds weer zodra ik in ons huisje aankwam. Tot een dag dat ik de camera bij de hand had en even wat tijd moest doden.

Ik stapte tussen heg en bomen door de open plek op en voelde me een soort Alice in Wonderland. Niet alleen strekte een zee van roze bloemetjes zich voor me uit, ze roken ook heel zoet.

Zon en wolken speelden een spel waardoor zo nu en dan het licht in vlekken tussen de lichtgroene beukenbladeren viel. Lastig qua belichting, maar mooi qua sfeer. Elke keer weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten