18 januari 2012

Overzicht













Soms moet je het van je contacten hebben. Zo werd ik vorig jaar gevraagd of ik belangstelling had om te exposeren in Bibliotheekservice Fryslân. Een groot gebouw, op industrieterrein De Hemrik in Leeuwarden. Niet een heel voor de hand liggende expositieruimte, maar er zijn hier vaker kunstenaars te zien. En niet de minste.

Dus, wie niet waagt, wie niet wint. Ruimte is er voldoende. Drie verdiepingen met elk hun eigen gangen, plus - niet te vergeten - de kamer van de directeur; genoeg plekken om van alles te laten zien.

Ik had wat bedenktijd gevraagd om op een rijtje te zetten of ik wel voldoende materiaal had om al die wanden te vullen. Thuis kwam ik erachter dat ik ondertussen aardig wat heb opgebouwd, dus ik zei ja.

Vorige week was ik een dag lang zoet met touwtjes, haakjes en rails. Ik had zere duimen van het los- en vastdraaien van de schroeven en het knoopjes leggen. Maar uiteindelijk hing het dan: een echte overzichtstentoonstelling.

Beetje gek om dat te zeggen, terwijl ik nog maar in 2008 ben afgestudeerd, maar het is toch zo. Er hangt een selectie uit mijn afstudeerwerkstuk 'De stad, het werk en de burgemeester' en de recente serie 'De achterban, supporters van SC Cambuur': allebei eerder te zien geweest in Historisch Centrum Leeuwarden.

Er hangen foto's uit 'Buitenbeentjes in de natuur' met Norma Miedema in een hoofdrol, eerder te zien in Natuurmuseum Fryslân. En uit de serie '!andschap' die in 2010 in satellietlocatie Croissanterie Vittorio te zien was tijdens Noorderlicht. Plus de reeks 'Hoogste tijd om thuis te komen' die ik maakte ter gelegenheid van 65 jaar De Overval op de Blokhuispoort (8 dec 1944), aangekocht door het Verzetsmuseum Fryslân. Tot slot nog een paar foto's uit Alicante en omgeving, geschoten ter ondersteuning van tapas-avonden van wijnwinkel El Gusto. Zo bij elkaar toch al een heel oeuvre. Ben ik best trots op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten