23 mei 2011

Teleurgesteld














Deze foto is een pleister op de wonde. Dirk staat er prachtig op. Want wat kan hij goed poseren, deze kat. Bazin Trienke kon hem overal neerzetten of leggen en hij bleef keurig wachten tot de foto was gemaakt. Tijdens de binnenkijkreportage die ik maakte voor de Leeuwarder Courant dook hij geregeld op. Tevreden met zijn oogjes dichtgeknepen op schoot bij Trienke, of dartelend door de tuin.

Maar in Wonen & Co van afgelopen zaterdag stond niet een van deze geslaagde foto's, alleen op de voorpagina hing hij in de armen van baasje Sido. 'Dirk was wel een ietsiepietsie teleurgesteld dat-ie nou net achterom keek op de enige foto waarop-ie te zien was, maar ja, katten zeuren altijd', schreef Sido mij. 'En jij houdt van honden.'

Eigenlijk voelde ik wel met Dirk mee. Hij had zo zijn best gedaan. En al houd ik van honden (vooral van mijn eigen), ik wil hierbij toch iets goedmaken. Deze is voor jou, Dirk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten