1 mei 2015

Wad nou








Een tijdje geleden mocht in aan directeur Han Steenbruggen van Museum Belvédère in Heerenveen mijn foto's van het wad laten zien. Hij is bezig met de voorbereiding voor de expositie Improvisaties op Wind, Water en Wad. Van de zes prints op aluminium die ik mee had, wilde hij er vier houden. 'Maar ik beloof niets, ik weet pas welke ik meeneem als ik aan het inrichten ben', waarschuwde hij.

Toch kreeg ik na een week of wat twee bruikleenformulieren toegestuurd, waarvan ik er één ondertekend terug moest zenden. En deze week kreeg ik een mail met als aanhef 'beste exposant'. Kijk, dan komt het heel dichtbij.

In deze mail vertelde hij dat er negentig kunstenaars deelnemen van diverse disciplines. Dat zij daarom alleen hun partner mee kunnen nemen naar de opening op 28 mei.

Eigenlijk is nog steeds niet duidelijk welk werk de tentoonstelling zal halen, maar ik kom dus wel in de catalogus te staan. En dat in een prachtig rijtje met namen als Jan Roos, Jan Wolkers en Jentsje Popma. Met Willem van Althuis, Boele Bregman en Gerrit Benner. En uiteraard vrouwen, zoals Anke Roder, Krin Rinsema en Beppe Kessler. En mijn week kon al niet meer kapot… Maar daarover later meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten