27 juni 2010

Stagiair













Na een telefonische smeekbede van zijn kant besloot ik Jeroen Schaaphok de kans te geven twee dagdelen met mij mee te lopen. Deze eerstejaars mbo-leerling journalistiek en fotografie volgde me woensdagmiddag 26 mei en woensdagmorgen 9 juni tijdens mijn werkzaamheden. De eerste woensdag had hij geluk. Ik ging naar het zwembad in Stiens om Arjen Bergsma te fotograferen bij het afleggen van een zwemexamen. Arjen is meervoudig gehandicapt, maar wel een fanatiek zwemmer. Begeleidster Corrie van Hilten had met hem zoveel mogelijk onderdelen van het certificaat A geoefend en met zes 'kruisjes' wist hij dat te halen. Voor Jeroen een mooie gelegenheid om mij in actie te zien en om te praten met moeder Marjan Bergsma over mijn interviewtechniek.













(foto Jeroen Schaaphok)

Twee weken later moest Jeroen vooral foto's van mij maken. O gruwel... Niet vanwege hem, maar omdat waarschijnlijk elke fotograaf het erg vindt om door een ander op de foto gezet te worden. De resultaten kunnen ook zo confronterend zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten